svenskheter och mys med nära och kära.

I dagarna som gått har jag verkligen levt runt ordentligt. I onsadgs skulle jag städa och tvätta och lite sånt, jag och min kollega Sanna kom på att vi skulle ta tillfället att ses och kolla på en film som vi länge tänkt se. Eftersom att jag reser väldigt snart (två veckor kvar igår) så måste man ju ta vara på tillfället tänkte vi.
Vi lagade mat och sen hittade jag en jästmix som skulle gå ut dagen efter, det beslutades att vi skulle göra semmelbullar och jag sprang på affärn och köpte mandelmassa och grädde. Resten är dokumenterat:

    
Det kan nog tykas knepigt tt göra/äta semlor mitt i september men det är faktiskt riktigt bra. Vi skulle baka och så är jag ju inte hemma på riktiga semmeldage så... vad göra? -jo, baka.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Like!! Fantastiskt :)

2009-09-28 @ 17:05:56
URL: http://dorrentillhoger.blogg.se/
Postat av: mormor

helt rätt i tiden med semelbak,gott!

2009-10-04 @ 08:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0