små flashbacks och begynnande nervositet.

I helgen har jag haft besök av min goda vän Emma. Det var väldigt fint att träffas nu innan jag skulle fara ut därför att Emma har varit med alla de andra gångerna jag varit i Tanzania förut. Vi behövde ses och ladda upp lite innan jag ska ge mig på landet på egen hand. (Emma! Du kommer finnas med ändå, var så säker. Jag tror inte jag står pall utan att minnas allt vi två gått igenom.)

Nu ikväll har jag suttit och pratat med min goda vän och kontaktperson Matilda om både det ena och det andra, känns gott att ha någon man verkligen kan prata med. Både såhär innan resan men också när man är ute och behöver få höra en bekant röst.
Det verkar också som att allt för det mesta händer på samma gång för just som jag satt hos Matilda så ringer min telefon och det visar sig vara en utav mina bästa vänner från Tanzania. Det var härligt att höra hans röst och att känna att Swahilin höll längre än någonsin. Jag kände just där och då att detta kommer gå storartat!! (sen är det ju såklart bra om jag undviker att tappa huvudet och liksom "stay's cool" men just nu är jag liksom i landet mellan heaven och breakdown, lovelly place, you should go there)

Imorgon börjar en ny vecka då jag kommer jobba lite men mest fara runt och gulla med folk. Det är snart snart dax att ta farväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0