Natt här och där...

Jag kom hem till Tungelsta för två dygn sedan ungefär och det är både skönt och tråkigt. Man hade liksom börjat vänja sig vid att bo med alla sköna pajsare där på Sida i Härnösand.
Ikväll kom jag hem sent och när jag var påväg till mitt hus kollade jag upp på himlen. Det var alldeles stjärnklart och jag såg karlavagnen. Jag blev genast påmind om en kväll i Tanzania för ganska länge sedan när jag och Emma stog och letade efter olika stjärnbilder som vi kände till (främst då karlavagnen) men vi hittde ingen alls. Det var alldeles för många stjärnor på Tanzanias natthimmel och sen var alla åt fel håll. 
Det är lustigt vad många minnen som kan dyka upp bara när man ser småsaker eller känner en doft eller hör något ljud. 
Om det inte var för att min kamera nog inte klarar av att ta sånna bilder så skulle jag ha tagit kort på himlen åt er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0